Lyssna

Resursbanken

I resursbanken kan du både hitta och dela med dig av länkar till resurser inom området högskolepedagogisk utveckling. Se inspelningar av redan genomförda aktiviteter i puffarna.

Resultat: 356 träffar
Filter

Välj filter

Tillbaka

Tillbaka

Resultat: 356 träffar

  • Högskolepedagogik: UHR Play - inspelningar

    , öppna i ny flik
    Taggar för tipset,
    Organisation/Kultur Pedagogik, didaktik och metod Examination Tillgänglighet Samverkan Digitalisering Livslångt lärande Hybrid utbildning Distansutbildning Campusförlagd utbildning Breddad rekrytering Decentraliserad utbildning Verksamhetsförlagd utbildning Studentperspektiv Kvalitet
    Webbinarium Webbplats Film Temacafé
    Vem har tagit fram materialet: UHR.se och Projektet HPU.UHR.se
    Inkommet: 2025-01-17
    Kortare beskrivning av tipset, Över 70 inspelade webbinar, temacaféer och presentationer kring högskolepedagogik från projektet det högskolepedagogiska lyftet.

    Inspelningar från - Det högskolepedagogiska lyftet (HPU)
    UHR:s regeringsuppdrag att samordna ett högskolepedagogiskt lyft tog slut vid årsskiftet 2023/2024.

    I uppdraget ingick att stötta spridningen av information och goda exempel på hur lärosäten arbetar med högskolepedagogisk utveckling och erfarenhetsutbytet mellan relevanta aktörer på nationell nivå.

    De digitala aktiviteterna och Resursbanken fortsätter under ledning av nätverken via Högskolepedagogik.se.

    Alla inspelningar från HPU i UHR-projektet finns nu även samlat via https://play.uhr.se/ > Kategori "Högskolepedagogik"

  • NBME Item-Writing Guide: Constructing Written Test Questions for the Health Sciences

    , öppna i ny flik
    Taggar för tipset,
    Pedagogik, didaktik och metod Examination Kvalitet
    Dokument/Rapport/Litteratur
    Vem har tagit fram materialet: NBME. Julie Tyson Senior Editor.
    Inkommet: 2025-01-14
    Kortare beskrivning av tipset, Learn how to write questions that more effectively assess your students' knowledge.
    Construct quality test questions for your health science students
    The NBME Item-Writing Guide incorporates lessons that NBME staff have learned from decades of developing exam items and leading workshops in the field.

    Now in its sixth edition, the NBME Item-Writing Guide provides faculty with:

    - A general overview of topics such as item and vignette writing, as well as the basics of psychometrics and measurement
    - Insight into improving the quality of multiple-choice items for the foundational and clinical sciences
    - New content, including guidance on implementing patient characteristics in items and recent innovations in the use of alternate item types

    You will also have the option to download the guide in English, Spanish or Portuguese version. Version: OCTOBER 2024.
  • Supporting digital teaching and learning with media: Policy Recommendations Report for European Higher Education

    , öppna i ny flik
    Taggar för tipset,
    Organisation/Kultur Pedagogik, didaktik och metod Teknik Samverkan Digitalisering
    Dokument/Rapport/Litteratur Webbplats
    Vem har tagit fram materialet: The TransACTION! EU-project
    Inkommet: 2025-01-13
    Kortare beskrivning av tipset, This document reports on an investigation carried out by the TransACTION! project partners into the operational practices and concerns of educational media producers and integrators in higher education institutions (HEIs). Report, September 2024.
    The TransACTION! project on Media and Learning Design for European Higher Education brought together partners from Germany, the Netherlands, Spain, and Belgium, all involved in supporting media-based learning initiatives and activities. The primary goal was to develop and scale up effective media-based learning strategies and resources in Higher Education. The TransACTION! team created a range of practical methods and tools to support the effective use, adaptation, design, and application of multimedia teaching formats. Key outputs include:

    - Co-creation Framework for enhancing and promoting Media and Learning Design in Higher Education.
    - Open Online Courses on Media and Learning Design
    - Hub for Co-learning Media Resources for Higher Education
    - Training Activities on Media and Learning Design in Higher Education
    - Recommendation Report on strategies for Promoting Media and Learning Design in Higher Education.


    Members of the TransACTION! Consortium:
    Friedrich-Alexander-University Erlangen-Nurnberg, Germany
    Wageningen University, The Netherlands
    KU Leuven, Belgium
    Universitat Politècnica de València, Spain
    Media & Learning Association, Belgium

    Se även webbplats: https://media-and-learning.eu/project/transaction/
  • Vem har tagit fram materialet: Europaalliansen INGENIUM, Högskolepedagogik.se
    Inkommet: 2025-01-10
    Kortare beskrivning av tipset, Presentation av generella utbildningsmoduler för lärande om hållbar utveckling som kan användas som moment i alla möjliga kurser och sammanhang.
    Detta är en inspelning av ett temacafé som ägde rum 2024-10-29.

    Utbildningsmaterial och kortkurser för hållbar utveckling tas fram inom Europeiska Unversitetsalliansen INGENIUM där Högskolan i Skövde ingår. Hur materialet ser ut kommer att presenteras under cafét. Hur användbart det kommer att visa sig vara kan inte säkert sägas innan det testats, men det erfarenheter på området kommer att ges utrymme för diskussion.

    Jenny Lennartsson, Lektor i Biovetenskap, Högskolan i Skövde, presentatör
    Anna-Lena Göthberg, Högskolepedagogisk utvecklare, Högskolan i Skövde, moderator
  • Artikel: Online student support: a framework for embedding support interventions into the online learning cycle

    , öppna i ny flik
    Taggar för tipset,
    Organisation/Kultur Pedagogik, didaktik och metod Hybrid utbildning Distansutbildning Studentperspektiv Kvalitet
    Dokument/Rapport/Litteratur
    Vem har tagit fram materialet: Olga Y. Rotar, Centre for Higher Education Research and Evaluation, Lancaster University
    Inkommet: 2025-01-10
    Kortare beskrivning av tipset, Support is one of the crucial elements of online students’ success. Although many support strategies have been documented in the past, less is known at what stages of the learning cycle suggested interventions can be embedded into the online learning curriculum. Publicerad: Research and Practice in Technology Enhanced Learning volume 17, Article number: 2 (2022)

    This paper offers a systematic review of the 28 empirical studies on effective support strategies and interventions that are indexed by the SCOPUS database between 2010 and 2020. Following an Inclusive Student Services Process Model framework, identified strategies are allocated across different phases of student learning to indicate where and when they can be delivered to online students. The analysis suggests that the effectiveness of the support provision depends on the time when support is offered. Furthermore, it was found that two areas support delivery, namely support at transitions and measurement of support interventions, remain under-researched. Finally, the analysis showed two emerging trends in online students support: an increasing role of technology and social network sites to design support interventions and a shift to a more personalised yet holistic approach to student support.